Nieuws

Passend onderwijs Haarlemmermeer
Kijken achter het gedrag: de zijnskenmerken bij hoogbegaafdheid
Zijnskenmerken zijn een wezenlijk onderdeel van hoogbegaafden: dus ook van hoogbegaafde kinderen. Deze kenmerken vormen een ingang om hoogbegaafdheid bij een kind te signaleren en kunnen handvatten bieden voor goede begeleiding.
Lees verder
Over maatwerk en vroegtijdig herkennen: terugblik themabijeenkomst hoogbegaafdheid
Donderdag 7 december was het dan zover: in de kleine theaterzaal van het Cpunt (voorheen de Meerse) kwamen intern begeleiders, HB-specialisten en directeuren bijeen om inspiratie op te halen en met elkaar in gesprek te gaan rondom het thema hoogbegaafdheid. Het programma was vol en veelzijdig.
Lees verder
Netwerkbijeenkomst Schoolaanwezigheid en langdurig verzuim
Op 27 februari staat onze netwerkbijeenkomst in het C-punt gepland en deze gaat over Schoolaanwezigheid en langdurig verzuim.
Lees verder
Subsidieregeling begaafde leerlingen: onze drie grote doelen
Aan het begin van dit kalenderjaar hebben wij de besturen op de hoogte gebracht van de toegekende subsidie om de signalering en begeleiding van hoogbegaafde leerlingen in de Haarlemmermeer verder vorm te geven. Het projectplan met de activiteiten voor de komende drie jaar vindt u eind deze maand op onze website. In deze nieuwsbrief leest u alvast een korte beschrijving van de drie grote doelen die we onszelf hebben gesteld.
Lees verder
'Elke leerling wil in de eerste plaats gezíen worden, ook een hoogbegaafde leerling’'
Bij hoogbegaafdheid is de gedachte al snel: geef de leerling maar wat extra uitdagend werk, dan komt het wel goed. Zo simpel is het zeker niet, vertelt Joyce Vriezen. Ze werkt als onderwijsadviseur bij 1801 én sinds kort bij samenwerkingsverband Passend Onderwijs Haarlemmermeer als projectleider hoogbegaafdheid. “De vraag waarom zoveel hoogbegaafde leerlingen vastlopen in het onderwijs, interesseert me al lange tijd. Dat begon toen ik het bij mijn dochter meemaakte.”
Lees verder
Nieuwe Week van Inclusief Onderwijs in 2024
In de week van 26 februari 2024 wordt er speciale aandacht geschonken aan de aanpak in samenwerkingsverbanden en de perspectieven van leraren en ouders bij het werken aan inclusiever onderwijs.
Lees verder
1 2 3 4 5